Vorige week verzorgden wij met Opinionmeter Benelux en het LOC een kennissessie voor cliëntenraden. Met de software van Opinionmeter is het mogelijk om zorg- en sociale wijkteams direct feedback over de klanttevredenheid en inzicht in de klantervaringen te geven. Hierdoor creëren organisaties een korte verbetercyclus en voorkomen zij klachten.

Tijdens de kennissessie gingen we verder in op de verschillende toepassingsmogelijkheden, zowel binnen de Jeugdhulp, GGZ, de ouderenzorg, de eerstelijns zorg en het sociale domein. Daarnaast gingen wij in op de wijze waarop onderzoek en monitoring het beste kan worden uitgevoerd. Wij ontwikkelden Zorgpeil als verbetermethodiek en een gericht trainingsaanbod voor zorg- en sociale wijkteams.

Leden van cliëntenraden reflecteerden op onze aanpak en herkenden het belang er van. Zij gaven aan dat veel onderzoek en monitoring vaak niet tot praktisch en daadwerkelijk verbeteren leidt. Onze aanpak voorziet daarentegen wel tot direct verbeteren op de plek waar de zorg of ondersteuning wordt geboden.

Heeft u ook interesse in het bijwonen van een kennissessie of wilt u meer weten van onze aanpak? Neem dan contact op: klik hier.

Pin It on Pinterest

Share This