+31(0)10 307 61 23 [email protected]

Cyclus360 Health

De verbetercyclus voor de zorg

Tevredenheidsonderzoeken met audits voor de zorg

Beproefde onderzoeken staan voor u klaar in combinatie met overzichtelijke dashboards 

De kwaliteit van de zorg in Nederland moet zo optimaal mogelijk zijn. Dat wil iedereen die er bij betrokken is. Kwaliteitsmetingen zijn daarom een belangrijk onderdeel voor zorgorganisaties, maar vaak ook complex. 

De door OMApp Advies en Inno4Care ontwikkelde Cyclus360 Health biedt hierin een totaaloplossing. Het Cyclus360 Health programma is op een praktische manier te implementeren, zodat eenvoudig gestart kan worden met meten en kwaliteitsverbeteringen doorgevoerd kunnen worden. Met de tool kunnen zelfsturende teams zelf aan de slag met verbeteringen.

Direct starten

Beproefde onderzoeken met reeds ontwikkelde en in de praktijk bewezen vragenlijsten staan klaar om direct ingezet te worden. 

Met Cyclus360 Health kunt u snel van start met de volgende type onderzoeken: 

  • Cliënttevredenheid
  • Medewerkertevredenheid
  • Vrijwilligerstevredenheid
  • (Interne) Audits

De vragenlijsten sluiten allemaal aan bij de thematische indeling vanuit het Kwaliteitskader. Lees hier welke vragenlijsten beschikbaar zijn in de onderzoeksbieb.

Extra budget voor kwaliteit

Wij ondersteunen en adviseren in het opstellen van uw kwaliteitsplan om in aanmerking te komen voor extra kwaliteitsbudget.

Stappenplan

Zodra u begint met het Cyclus360 Health programma,  doorlopen we de volgende stappen:

  • Samen met u worden vragenlijsten voor cliënttevredenheid, medewerkerstevredenheid en vrijwilligerstevredenheid voorbereid en wordt gekeken of de reeds beschikbare vragenlijsten aangepast moeten worden voor uw situatie.
  • Alle onderzoeken worden in uw huisstijl opgemaakt, zodat het voor de respondenten vertrouwd aanvoelt.
  • Bepaald wordt hoe vaak welke onderzoeken onder welke doelgroepen uitgevoerd worden.
  • De automatische rapportages worden aangemaakt op basis van het gewenste detailniveau: teamniveau, locatieniveau, doelgroepniveau, totaalniveau.
  • Meteen wordt per rapportage de frequentie dat het verzonden wordt ingesteld: per week, per maand of zelfs per dag.
  • De meest van belang zijnde resultaten, bijvoorbeeld de NPS score, worden ontsloten in een dashboard. Het management en teams kunnen daarmee in één oogopslag zien hoe het er voor staat. 
  • Tweejaarlijks evalueren we samen het gehele proces en wordt bekeken of bijstellingen nodig zijn.

Met dit programma wordt op praktische en structurele wijze de kwaliteit gemeten en kan de dialoog op gang komen tussen teamleden, management en alle bij de zorg betrokken stakeholders. 

De vragenlijsten zijn zo samengesteld dat de resultaten uit het cliënttevredenheids-, medewerkerstevredenheid- en vrijwilligerstevredenheids onderzoek vergeleken kan worden. 

Succesvolle implementatie

Het toepassen van het Cyclus360 Health programma leidt tot:

  • Persoonsgerichtere zorg.
  • Meer tijd en aandacht voor cliënten.
  • Cliënten en cliëntenraad ervaren dat er naar hen geluisterd wordt.
  • Een hoge betrokkenheid van medewerkers en vrijwilligers in het zorg- en dienstverleningsproces. 
  • Op teamniveau concrete en gerichte aanpak van de kwaliteit.
  • Gesprekken tussen teams en management om samen te werken aan kwaliteitsverbetering.

Maatwerk nodig voor uw vragenlijsten of dashboard?
Dit is allemaal mogelijk.

Een compleet traject voor uw kwaliteitsverbetering.
Teams kunnen zelf aan de slag met verbeteracties.

Inno4Care is opgericht vanuit de visie om een substantiële bijdrage te leveren aan de verbetering van klanttevredenheid. Ons ervaren team zorgt voor de inzichten die u nodig heeft om intern aan de slag te gaan en op korte termijn resultaat te boeken.

Inno4Care Europe BV

T: +31(0)10 307 61 23
E: [email protected]

Volg ons

Pin It on Pinterest